måndag 18 mars 2013

Ärtan 19 veckor

Nu jäklar börjar det likna nåt!

Ärtan är ca 15 cm lång från huvud till rumpa och väger ca 280g. Som en bra tournedos som maken beskrev den...
Den har fått naglar, ögonfransar och ögonbryn och mer och mer håret på huvudet. Även mjölktänderna är klara. Hoppas vid gud att den får mina tänder. No offense darling ;)

Om den hade lite högre kroppsvikt så skulle den få komma när som helst. Det finns ingen anledning alls att vänta så länge till då storleken är perfekt nu! Det vore toppen. Men, men. Jag får väl vänta som alla andra. För den måste ju bli gigantisk (och jag med) innan den ska ut, annars blir det ju ingen match. Och det måste det ju bli, tydligen. Som en tio-ronders mot Tyson eller nåt.
Nej, det har jag verkligen ingen lust med. Trodde att den lusten skulle komma med tiden men icke än. När exakt kommer den lusten?

För övrigt mår jag riktigt bra nu, sover inte lika mycket och mår inte alls illa som innan. Däremot har kondisen försämrats nåt enormt. Jag är chockad. Kan tex inte gå och prata samtidigt utan att behöva syrgas... Läskigt! Men det jobbar jag på, går en sväng nästan varje dag för att hålla igång och vi skall även börja simma.
På måndag ska vi på ultraljud igen, det ska bli riktigt kul.

Tjingeling!



2 kommentarer:

Malin sa...

Vad fin du är, älskade syster <3

A. sa...

Tack snälla syster:)