torsdag 14 mars 2013

"The pregnant and the poweful"

Håll i er, här kommer del två i jakten på drömjobbet.

Jag gjorde som jag bestämt och tog tag i saken. Jag förklarade att detta är sista gången jag ber om en förändring av min arbetssituation, om det inte blir en förändring är jag inte kvar.
När jag kommer tillbaka från ledigheten ska jag inte ha två jobb utan endast ett. Vilket av dem det blir har de möjlighet att välja nu.
Det galna i det hela är att jag de senaste åren bara har haft 30% på min restaurang och skött det efter bästa förmåga och samtidigt haft mitt andra jobb som gruppchef på 70%, båda jobben kräver 100% och min fulla uppmärksamhet osv.osv. Därav min psykiska krasch och ohälsa. Nåväl, eftersom jag jobbat så pass lite på restaurangen de senaste åren hävdar chefen att uppdragsgivaren inte kommer vilja betala mig för 100% igen nu när de vet att jag klarar det på mycket mindre tid.
Så att jag kämpat och stretat så pass att jag blivit sjuk av det ska återigen straffa mig?! Nej dra åt pipsvängen!!
Jag ska ha mitt gamla jobb tillbaka och det bara är så.
Så jag stolpar upp till personalchefen och förklarar hur de senaste åren sett ut. Jag har naturligtvis varit min arbetsgivare lojal och inte berättat för uppdragsgivaren hur det verkligen varit men det gjorde jag idag.
Det resulterar i att den underbara mannen och jag är så vansinnigt överens om hur detta ska skötas att han tar på sig att "informera" min arbetsgivare hur de vill att denna fråga sköts. Se här vad han skrev:

Hej!

X och jag har diskuterat bemanningen med fokus på ledningen av Linden och vi anser båda att det är viktigt för restaurangen att vi har 1.0 restaurangchef för Linden. I det fall Anna planerar partiell föräldraledighet eller liknande, har vi förstås inga synpunkter på. Men, vi vill att hennes tjänst organiseras för att ansvara för Linden och ingen annan verksamhet. Detta har vi ju framfört vid flera tillfällen, men vi vill nu med tydlighet understryka att detta är viktigt för oss.

Med vänlig hälsning!

XX



Idag har jag vunnit min största seger någonsin. Det känns så jäkla bra och jag är så glad! Låt oss med spänning följa denna jakt på det perfekta jobbet. Jag återkommer!

Med vänlig hälsning "the pregnant and the powerful" ;)


Inga kommentarer: