söndag 3 mars 2013

En dag på stan


Igår gjorde maken och jag något tillsammans för första gången på evigheter. Sen resan kanske.
Vi har varit förkylda och trötta i veckor men igår tog vi oss i kragen och drog ner på stan för lite shopping och lunch.
När jag var på stan sist så stängde butikerna kl 15, typ och det fanns träd på stora torget... Inte nu längre.
Vi var in i rådhusgallerian för första gången, det är enormt stort där inne! De firade ett år igår så det var dags för ett besök. Det var en tråkig galleria, endast Myrra är kul men de har förändrats sen de flyttade. Blivit lite mera snobbish, typ.

Nåväl, det var nya kläder till tjockisen som skulle inhandlas men det kan jag berätta att försök inte skaffa dig mammakläder i uppsala för det finns inte. Det är bara H&M som saluför mammabyxor och deras kläder är ju ett rent under att de får finnas då storlekarna är mer som ett lotteri än en vägledning. H&M´s mammabyxor är som barnbyxor (för två-meterskvinnor) med en resår upptill. Skrattretande. Dessutom finns bara slimjeans, alltså tighta jäkla ålskinnsbyxor. Vilken gravid tjockis vill in i ett par såna?
Hittade ett annat par mammabyxor i en liten barnbutik i st.Per. Men de var också slim. De kostade 980kr.
Så några kläder blev det inte igår som ni förstår (ska skriva ett helt eget inlägg om det senare).
Jag kan ha mina gamla jeans men grenen sitter i knävecken ungefär, det är inte bekvämt. Men nu är det så det får bli.

Vi kom inte hem helt lottlösa ändå, vi fyndade en näshårstrimmer och ett par hälsporreinlägg. Hahahahahaaaaaa!
Gamlingarna slår på stort :))

Lunch och strosande på stan var riktigt mysigt och vi gjorde av med fyra timmar i ett nafs. När vi skulle hem värkte fötterna så jag knappt kunde gå.

På kvällen gjorde vi en liten plockmiddag eftersom vi fortfarande var så mätta efter dagens enorma lunchsallad. Såg lite på mello och efter det min nya favvoserie Selfridges. Sen snarkade vi ikapp efter en lång och mysig dag.


Idag skiner solen och vi drar till le stug. Ha en fin söndag kära vänner. Kram!

Inga kommentarer: