torsdag 21 mars 2013

Halloj!

Idag har jag nätverkat igen, med Erika. Två brutts mitt i karriären snackar strunt över en lunch.
Toppen tycker vi. Jag gillar det här med affärsluncher, nätverkande och samarbetspartners, affärsbekanta osv. Frågan är bara när vi ska börja göra affärer ihop... Men förresten så ska vi ju faktiskt göra det på måndag och sju veckor framöver, bruttan ska ju "praktisera" hos mig. Eller som jag presenterade det: Jag har kontaktat en konsult som på ett sju-veckors projekt skall utveckla vår konferensavdelning... Proffsigt värre ;)) Även om våren inte kommer till oss så får jag nu jobba med solen själv i flera veckor. Det ska bli superroligt!

Har haft ännu ett bitskt samtal med chefen. Gissa om hon är sur nu när jag ska sluta. Hon tänker tydligen inte släppa mig lugnt och fint, nej här ska det bråkas in i det sista. Nu vill hon sänka min lön för att jag byter tjänst. Om jag har haft två jobb för en lön och nu bara har ett jobb, ska jag ha en halv lön då? Nej dum-apa, jag ska ha en lön för ett arbete, två löner för två arbeten osv, osv. Det är ett under att hon har den position hon har som inte klarar tvåans gångertabell. Ett under I tell you.
Det hon inte förstår är att jag aldrig kommer ge mig och tack gode gud att jag har uppdragsgivaren med mig. De är fantastiska och backar upp mig till 100%. Det är en annorlunda situation att vara anställd av ett företag men jobba för ett annat. Särskilt när dessa två inte är överens och definitivt nu när min lojalitet mot arbetsgivaren fått sig en rejäl törn. Men, men...
Jag håller ut, det är bara några månader kvar. Erika kommer och jag är rund om magen så ingen kan göra mig ledsen eller arg, ingen. Men lite sur måste jag få vara, annars är det ju inte jag...


I morgon ska jag få tillbaka bilskrället. Håll tummarna att den är bra nu!

Kram!


Inga kommentarer: