onsdag 13 mars 2013

The bold and the pregnant...

Här hade jag skrivit ett långt utlägg om hur rent förjävlig denna vecka varit hittills. Det var mycket strul och gnäll. Jag inser att varenda vecka är så för mig. Hektiskt, strulig och påfrestande och väldigt sällan givande och kul. Det händer förstås men det är sällan nu mera. Tyvärr.

Jag är trött och ser mina symptom bryta fram så sakta. Symptomen som jag inte såg förra gången. Men nu vet jag mer än väl vad som är på gång och det funkar INTE. Jag är inte bara jag nu utan jag har en ärta och en familj att ta hand om. Så, här måste jag bryta av. Vi lägger ner. Jag ska ta det i morgon med chefen. Håll tummarna.

När jag läst det det sura inlägget ångrade jag mig och raderade det. För det är inte ert problem, mitt jobb är inte mitt liv och definitivt inte ert och det slog mig nu att det är NI som är livet, där ute. Det är ni som är mitt riktiga liv. Det är er jag vill vara med varje dag. Men vilket jobb ska jag ha då?
Ambulerande allt i allo kanske :)

Så här skulle första veckan kunna se ut:

Måndag, konferensvärdinna hos Erika. Städa, garva, fixa dona, garva, fika, garva. Avslutar dagen som fotomodell hos hennes man fotografen. Kör min variant av en gravid Demi Moore, vilken hit! Han erbjuder mig storkovan!!
För att ta på mig kläderna, och gå.

Tjohooo!! Så ska veckan börja:)

Tisdag, Bagarberta hos Sofia på grand hotell, kanske med litet inhopp i hennes saluhall, jag har god kassavana och är mycket flexibel. Ett glas vin och en härlig middag på hennes terrass och sen en promenad längs stranden i den skånska solnedgången.

Onsdag, tvära kast. Idag skall jag göra en bouppteckning hos Lisa, eller skulle jag hoppa in som familjejurist? Det har jag aldrig testat förut men det kommer gå jättebra! Skitsamma, vi går på lunch istället. Sushi så klart. Erika kommer också. Yeeehaa!

Torsdag, intervjuare i Härnösand, Annica behöver avbytare för att gå och köpa en ny hatt. Annica är i Härnösand "hon med hatten" Jag kör igång dagens uppdrag, ringer alla jag känner och intervjuar järnet. Vad har Lisa för kulört på läppstiftet idag?
Vad äter Erika för kost-tillskott för att orka, är det lagligt? Vad är mammas hemliga recept på köttfärsjärpar? Hur många bilar har Ludde i händerna just nu? osv osv. Sedan gör jag en sammanställning och en snygg grafisk kurva.
Det visar sig att jag inte uppskattas av tanterna för att jag är för effektiv så jag får faktiskt sparken för första gången denna vecka. Jag tar hon med hatten på sparken och åker hem. Haaaa ha!

Fredag, just denna fredag kommer jag att jobba hos Bettan. Hon behöver lite underhållning i sin repa och det skall jag ansvara för. Dessutom jobbar hon mitt i Stockholm city så jag väljer att jobba hos henne även för att vi skall kunna ta en långlunch. Faktum är att vi inte jobbar alls efter lunch... Då shoppar vi istället loss tills vi blir trötta i fötterna och hon till slut tar oss till ett trevligt ställe där vi får fotmassage och fri, kall, flödande champagne. Sen bjuder hon och hennes make på en fantastisk middag.
Jag somnar sött och trött efter en slitsam arbetsdag mellan hennes söta barn och drömmer om den absolut bästa jobbveckan i hela mitt liv.

Lördag, vaknar upp och inser jag att jag inte alls drömt, det är så mitt liv ser ut. Maken, ärtan och jag och Ni!


Söndag, bestämmer mig för att det här är jobbet för mig.


I love you all and håll utkik efter "The bold and the pregnant" snart på en arbetsplats nära dig;)

Inga kommentarer: