måndag 18 mars 2013

Bedrövliga bilhistorier del 57


Det är ju måndag igen och ni vet vad som gäller då. Just det, bilen startar inte. Men - idag var jag förberedd. Haha!

Så här gick det till: I torsdags startade inte lilla skit bilen och svärfar kom och räddade mig. Det har jag redan berättat tror jag. Om inte så stort tack igen kära Kjelle! När jag sedan skulle hem från jobbet ville den inte heller starta så jag fick be en man på parkeringen om hjälp. Sedan åkte jag direkt ner till bilhandlaren och fick låna en booster som de använder till att ladda bilarna i bilhallen med. Den ska jag använda istället för att behöva leta upp okända män på parkeringar eller ringa svärfar varenda morgon. Strålande idé och supersnällt av "Lundells Motor" att låna ut den.
Bara av att ha laddaren i bilen så startade den så fint, så fint på fredagen, inga problem alls.

Idag visste jag dock att det inte skulle gå eftersom jag inte kört den på hela helgen men var inte orolig alls, jag har ju back up och behöver inte oroa mig! Så, glad i hågen jag kopplar på laddaren och det sprakar så fint, det ska det nog inte göra men vad fan, jag skulle hämta en kollega från stockholm på stationen så jag hade inte tid att spekulera i varför det slog gnistor. På med laddaren och försöker vrida om nyckeln. Inte ett skit händer. Vad fan! Testar igen. Sprak, sprak. Bilen är tvärdöd.
Det är dåååå, först dåååå, som jag kollar vad som är plus och minus på laddarjäveln och jag svär, i hela mitt liv har minus varit röd. Alltid röd! Men på denna laddare är minus blå och plus är röd. Tack för det!
Bilen är nu kortsluten och jag har gjort det alldeles själv. Oj vad jag är glad nu rå.....
-Nej lilla bebis, det blir ingen vagn förstår du, vi måste laga mammas bil som hon haft sönder hela elsystemet på. Irri!!!

Väl hemma igen fick min käre make ta nyckeln och gå ner till bilen och tända eld på den kolla om den gick att rädda. När han kommer tillbaka upp har han famnen full med rosor. Han har fått igång skrället OCH varit iväg och köpt blommor till mig. I just love my man!


Och så levde de lyckliga i alla sina dar:)







Inga kommentarer: