tisdag 21 maj 2013

89 dagar kvar


När jag slutade skriva i natt så somnade jag på två röda! Ingen macka där inte;)
Av med tv´n, kudde under magen, kudde mellan knäna och 17 kuddar under huvudet för att inte hosta så var saken biff. Jag var nog tröttare än jag jag trodde.

I dag är jag bättre på rösten men inte i kroppen, känner mig svimfärdig hela tiden. Kanske måste jag ta om järnprovet, det såg ju så bra ut sist men det kanske har ändrats. Jag överdriver inte när jag säger att jag kan somna sittandes. Jag försöker jobba lite vid datorn och så pang, så måste jag lägga mig för att inte svimma av trötthet. Tröttsamt skulle man kunna säga lite skämtsamt;)
Dessutom har jag kräkts som en räv idag, det är första gången på flera veckor, (hann knappt fram till diskhon) och såna här gånger är jag glad att ärtan valt att bara dricka vatten till frukost ;)

Nu har vi lugnat ner oss och fått i oss lite te och ägg. Det verkar som att den blir livlig när jag äter, kan det stämma?
Det är som att den får extra energi och drar igång ett trumsolo varje gång. Det var extra roligt igår när jag drack en iskall milkshake, då jäklar fick den fart. Undrar om den känner skillnad på varmt och kallt osv. Det jag äter går ju inte direkt in i bebisen men kanske känns det utanpå eller så. Jag har ingen aning! Behöver nog läsa på lite om det här...

Nåväl, om 89 dagar är det tänkt att vi ska träffas men jag tror bestämt att den tagit sig ut på ena eller andra sättet långt innan dess. Med tanke på hur livlig den är nu så kommer den troligen få spunk snart när den är för stor för att veva runt. Jag tror den kommer sättandes när vi minst anar det. Åh gud, hör min bön. Släpp ut vilden innan den blir för stor.
Tydligen kan man gå efter hur stor man själv var och tack och lov så var jag ganska liten 2950gr och 48cm.
Men min make, han var inte liten! 4400gr och 54cm om jag inte minns helt fel.
Jag upprepar - Åh gud, hör min bön.....


Inga kommentarer: