tisdag 21 maj 2013

Nattliv med Ärtan och Bonnie

Så här går det när man sover hela dagen!
Då får man ligga och glo i taket (eller på dålig tv) mitt i natten. Dessutom är värmen här outhärdlig! 27 grader i sovrummet och det är bara maj. Oj vad jag längtar ut till svala stugan kan jag lova. 

Klockan är lite mer än halv ett och jag är vaken. Ärtan också. I allra högsta grad. Den vet hur man håller sig igång minsann, och sin mor också... 
Men det är roligt att den rör på sig, det känns verkligt då. Det bor nån där inne som snart ska bo med oss:) 
Den kör redan med små utbrytningsförsök. Genom magen!!

Inte kan jag prata med den heller. Stackaren tror nog att den får Bonnie Tyler till mor... Det står att jag ska prata med den och sjunga för den för att den ska känna igen min röst när den kommer ut. 
Well, ain't gonna happen! 
Stackaren tror nog att mamma är en s.k
gulablend-häxa med den här rösten. 
Nej, den får sparka och bråka hur mycket den vill, jag kommer inte att sjunga för den än på nån vecka. 
Egentligen tror jag att min sång kan få den att aldrig vilja komma ut. Så vi avstår  från det. 

Ok, nu har jag äntrat hungerstadiet. 
Det betyder att jag kommer ligga här och kurra, men inte äta. Man blir tjock av nattmackor minsann. Sen efter ca 45 minuter kommer jag få ge efter och släpa mig ut i köket ändå. Det borde bli runt 01.15 sisådär. 
Det är nog lika bra jag löser det här på en gång, så kanske jag kan somna sen. 

För det där med tjock är väl lite sent påtänkt ändå va;)

God natt på er!


Inga kommentarer: