fredag 24 maj 2013

Foppa in the freezer


Här kommer mitt första (troligen mitt enda) husmorstips till er;)

Efter en lång dag med trasiga fötter, utan kryckor kan det göra så förbannat ont när  
man väl får av sig skorna. Jag slänger upp mina stackars ben på tre kuddar i sängen och låter svullnaden lägga sig lite.

 
Men det har inte varit tillräckligt tillfredsställande så jag har utvecklat ett nytt sätt att kyla ner de svullnade klumparna!

Det innebär att du måste äga ett par crocs eller foppatofflor så om du inte klarar det får du utveckla din egen metod och sluta läsa här.

Så här går det till:
Sätt in tofflorna i frysen någon timme eller medan du jobbar. 
Jobba, jobba, tills fötterna gråter. 
Åk hem och ta ut tofflorna och sätt dem på fossingarna.


Voila!! Svala sköna fötter på nolltid. 

Jag avböjer mig kommentarer kring ex.vis tofflor i frysen eller tofflor över huvudtaget mm mm. Man kan ju lägga dem i en påse men det blir inte lika bra på bild...


Det här är guld för de okänsliga:)) 
Jag är glad att jag är så smart ibland. 

Tjing! 

Inga kommentarer: