måndag 27 maj 2013

Måndag nu igen...

Men den här måndagen har faktiskt varit både kul och hyfsat smärtfri. Den gick även jäkligt fort vilket är en måndags enklaste sätt att bli uppskattad;)

Min ersättare på restaurangen började äntligen sitt vikariat. Jag har pumpat henne full med allt jag bara kommit på. Vi var helt slut båda två när vi gick hem. Någon halvtid blir det nog inte tal om den närmaste veckan, tyvärr, men idag satt vi ju mest still på kontoret så det gick bra. 
I morgon fortsätter jag pumpandet. Kanske, kanske, kan jag sluta någon vecka tidigare istället om jag jobbar hårt nu och hon är duktig och lär sig allt i raketfart;)

Hemma lagades av maken en makalöst god omelett med lax och handskalade räkor. Vad sägs om det!!  Jag gjorde en kall sås på gräddfil och pepparrot till. 


Mums! 

Jag gjorde årets premiär-rabarberpaj av den första lilla skörden från stugan. Den njöt jag av i sängen med gräddglass. 


Nu ska jag ta lite till sen ska vi sova tror jag bestämt. Kossan, ärtan och Maken H är trötta efter veckans första dag.

Kram på er!

Inga kommentarer: