tisdag 21 maj 2013

Swedbank, vilken skit!

Nu ska jag berätta vad vår bank har hittat på. Förra helgen när vi skulle ut till stugan stannade vi för att handla innan. Vi skulle ha en hel del grejer, både till stugan och till skafferiet. När jag skulle betala fungerar inte mitt kort, det stod att köpet ej medges. Jag visste ju att det fanns pengar på det, dessutom har jag en full kredit. Vi testade flera gånger både på konto och kredit men det ville sig inte. Tur nog har jag ett annat kreditkort som jag aldrig använder så jag kunde ta det.
På måndagen ringde jag banken och kollade vad som kunde vara fel. Då visade det sig att de spärrat mitt visakort för att de skall byta till mastercard. Att skicka ut det nya kortet innan de spärrar det gamla vore i min värld bra, en fin gest mot sina trogna kunder, typ.
Hon skulle se till att det nya kortet skickades omgående. Åh, tack!

I helgen var det samma sak för maken. Hans kort vägrade fungera och vi kollade saldot och krediten. Där fanns pengar men köpen godkändes inte. Nu anade vi vad som kunde vara på gång men till råga på allt hade telefonbanken stängt eftersom det var pingst.

Jag undrar lite lätt hur de tänker när de spärrar folks kort rakt av utan att skicka ut de nya korten innan. Sen stänger de av telefonerna och tar helg. Finfin service!
Alltså, nu drabbade det inte oss så hårt men tänk om man stått någonstans där ute och skulle köpa sig en biljett hem tex.
Eller om vi måste handla mat till familjen, ta en taxi till BB, köpa nytt kök, tanka bilen eller vad fasen som helst!!
Hur kan de bara få bete sig på det sättet? När H fick tag på dem så hade de ingen ursäkt att komma med mer än att han borde fått sitt kort. Men det har vi inte eftersom ni inte skickat dem!

I dag byter vi bank och Swedbank ska inte räkna med något tack för de här 25-30 åren vi varit kunder för det har de aldrig förtjänat. Usch vad arg jag är! Ta era skiträntor och skitavtal och lura någon annan stackare, vi är klara med varandra.


Nu ska jag passande nog sätta en surdeg. Ha det!

Inga kommentarer: