fredag 28 juni 2013

Genrep på förlossningen

Studiebesöket på förlossningen var bra. 
Nu vet vi hur det ser ut och hur det går till och jag är lite lugnad. 

Faktiskt blev jag glatt överraskad av miljön. Har föreställt mig att det ska se ut som på resten av sjukhuset, sterilt, blekt, slitet och gammalt men det var faktiskt mysigt. Mjuka, varma färger och dämpad belysning gjorde det ganska mysigt.
Nu är jag lugn. Det var även väldigt tyst överallt. Hade väntat mig skrik och ångest genom varenda dörr och blod som sprutar men det var knäpp tyst och rent och fint. 

Vår kursledare visade oss runt och berättade sakligt om allt som sker och vart. Hon är en fantastisk kvinna som jobbar både på Mvc Hjärtat och på förlossningen. Helena heter hon och vi önskar att vi kunde ha henne med oss tills allt är klart. Jag hoppas hon jobbar när vi kommer dit för då kommer allt att gå som en dans. 

Idag var sista utb. dagen och det känns trist, vi har haft kul och det har varit värdefullt för oss. Nu är det bara att vänta och räkna ner. 

Varje sammandragning är en övning heter det. Idag har vi övat a lot...
Vi tror den kommer tidigare som sagt men vad tror ni? 
Ska vi ha en tävling? 
Gissa datum i kommentarsfältet. 
Närmast vinner en lunch på stan med mig och ärtan! 
Gissar flera på samma dag får ni även skriva klockslag. 

Kom igen nu alla, skriv!!! :))

Pussiluss!

1 kommentar:

Malin sa...

Brasse bestämmer sig för att komma ut 27 juli :-) Japp, så blir det ;-) Nånstans på kvällningen, vid 22.15-tiden ;-) Fin mage förresten! Puss!