onsdag 31 juli 2013

Ärtan 38 veckor

Lite statusuppdatering:

Ärtan ska väga ca tre kg och vara 48 cm lång och helt redo att titta ut. 18 dagar kvar till beräknat datum 18/8. Åh vad jag hoppas den inte låter oss vänta längre. 

Jag har gått upp 14 kg varav fyra under de tre senaste veckorna. Hmmm, hur ska det här sluta? 
Men som sagt, det mesta är vätska.
Fötterna gör ont och jag kan inte gå långt, det har kommit den sista veckan, trots  att svullnaden har lagt sig ordentligt tack vare sängläget. Inte så konstigt med all denna vikt på de små känsliga fossingarna. Orken är obefintlig, att gå från sängen till köket kräver en paus på köksstolen innan jag går tillbaka. Det är läskigt!! 
Handen blev bra direkt efter operationen vilket jag är sååå glad för, herre Gud vad det gjorde ont innan. Nu hoppas jag att väster blir bra automatiskt när svullnaden lägger sig, den har tendenser att bli som höger var men tack och lov har det inte blivit lika illa. 

Tack och lov har jag sluppit foglossning, åderbråck och hemmoröjder som tydligen är vanligt och än så länge inte en enda bristning. Vi håller tummarna att det inte dyker upp nåt nu. 

Förutom en Ärta då:)



Inga kommentarer: