tisdag 7 december 2010

Äventyr i tvättstugan ;-)

Jag måste bara berätta vad som häde här om kvällen när vi skulle tvätta.
Sascha är alltid så himla snabb på att smita ut genom dörren så fort man öppnar den. Hon springer ner någon trappa och jamar hela tiden som om att hon är helt ifrån sig. Så hände även nu när vi skulle ut med all tvätt i hissen. Det var bara att jaga rätt på henne och slänga in henne igen. Då fick H för sig att han skulle göra Saschas liv lite mer spännande. Hon skulle få följa med oss ner i tvättstugan. Han tog henne i famnen och vi ställde oss i hissen. Hon jamade naturligtvis som besatt, men vi tänkte att det är väl kul för henne att få se något nytt...

Tror ni inte att hissen fastnade!!!

Där står vi i lodiga myskläder, en jäkla massa smutstvätt och en galen katt!
Vad fasen skulle vi säga om någon såg oss, och hur skulle vi komma ut?!
Sascha jamade, jamade, jamade och jamade. Jag höll på att bli nervös, och naturligtvis var jag kissnödig. Hur länge skulle vi bli ståendes där? Det fanns inte plats att sitta heller eftersom hela hissen var full med tvättkorgar.
Galenskap! Det var inte bara katten som fick sig ett äventyr kan jag säga.
Vi tog till våld och hoppade som galningar och till slut lossnade hissen och vi hamnade i källaren. In med tvätten fort som 17 och sedan upp till trygga fina hemmet med katten. Kurt? Han hade inte märkt någonting, som vanligt. Sascha föll ut på golvet i en stor hög och har inte tagit igen sig än tror jag.

Vilken jäkla kväll! Nu ska vi köpa tvättmaskin omgående ;-)


2 kommentarer:

Malin sa...

Hahaha... Vad roligt! Men stackars Sascha! Nu lär väl hon hålla sig inne i framtiden ;) Puss!

A. sa...

Jag hoppas det men tvivlar starkt;-) I tvättstugan jamade hon konstant samtidigt som hon gosade med torktumlaren och strök sig mot mangeln. Vad kan man säga? She's à crazy cat!