söndag 26 december 2010

Fullt ös hela veckan, alla skall ha julklappar och julfika sista dagen så det blev till att åka bil runt hela stan sista dagen. Semester på torsdagen, underbart!
Iväg och handlade det sista och sedan hem för att ha en mysig uppesittarkväll med tomtegröt, skinkmacka och glögg, och så klart bingolotto. Det var första gången på flera år men det blev ingen vinst tyvärr.

På julaftonsmorgon blev det paketöppning för Ellas del, hon fick en bok av farmor o farfar som hon läste ut på någon timme. Jag tog mig tid för en lite spa-stund och körde en skön kur på benen. Mysigt att inte behöva stressa alls och bara ta det lugnt.




Kl ett kom Nicke och vi tog en varm stark glögg och satte igång med maten. Sedan åt vi runt halv tre och Ella kollade på Kalle. Maten var riktigt god och snappsen likaså. Den är hemgjord och avsedd för midsommar men fungerade förvånansvärt bra till julmaten. Krondill, citron, stjärnanis, kanel och honung. Mums!



Vi öppnade julklappar framåt kvällen och vi fick ett WII!! Hurra, vad kul. Vi spelade bowling, tennis, pingis, boxning och dansade disco hela kvällen. Vi var helt slut när vi gick o la oss vid tio. Vilken dag!





Nu önskar jag mig bara Robbie så är lyckan gjord!


På juldagen åkte vi till Örsundsbro och hälsade på stugan. Där fick vi skotta en hel del!




Sedan åkte vi ner till far och firade lite jul med dem. Där fick vi också riktigt god mat. Alla barnen hade kul och jag fick träffa Ludde. Det var min bästa julklapp!
När vi åkte hem vid fyratiden kunde jag knappt hålla ögonen öppna, och det var jag som körde....
Vi skulle vila lite när vi kom hem innan vi skulle ha femkamp på Wii. Vi sov i två timmar sedan beslutade vi att inte göra någonting den kvällen, vi var helt slut!

Drog i mig en skinkmacka och sedan var det natti natti. Har nog aldrig varit så proppmätt som denna Jul!

Inga kommentarer: