måndag 6 december 2010

Jaha, då var det måndag igen.

Vad skall man säga? Vart tog helgen vägen?
I torsdags fick jag rycka in och jobba på Ekolsunds slotts wärdshus. Matverkstan caterar julbordet dig och de hade lite ont om folk. Det var jättekul att servera igen men hyfsat ovant. Jag hade så ont i kroppen efter det ända till söndagen...
Jag har lagt av mig lite tror jag bestämt. Det är ändå fyra år sedan jag serverade sist.
Fredagskvällen fick jag spendera på egen hand. H jobbade i Ekolsund så jag fick tävla i på spåret själv medans jag satte i mig smaskiga burritos.

I lördags drog jag till stockholm på föreläsning med Renata Chlumska (Tidigare gift med Göran Kropp). Hon berättade bla om sin bergsbestigning av mount everest och sedan om hur hon rundade USA på cykel och med kajak (på 439 dagar). Hon är helt galen! Det hela hadlade om att sätta mål och hur man klarar av att nå dem. Allt sitter i huvudet! Oerhört bra föreläsare och mycket spännande historia.

På söndagen sov jag som ett barn och gick inte upp för än halv elva!! Märkte inte ens när H gick till jobet.



Söndagsfrukost :)

Jag tog det lugnt och pysslade lite med ljusstakar och blommor osv sedan åkte jag ner på stan. Behöver en snygg klänning till Palles fest nu på lördag. Hittade ingen.
Jag måste också klippa mig och fixa naglarna innan dess. Sedan måste jag även gå ner ca 20 kilo innan lördag, vet inte hur jag skall hinna...

Pust och stånk, hur skall en kvinna hinna?!


Inga kommentarer: