måndag 30 januari 2012

En helt vanlig måndag

Idag startade inte bilen, stackaren tyckte det var för kallt antagligen. 9 minus! Som om inte en Merca ska klara det. Skitbil.


Sedan fick jag reda på att jag måste säga upp en person innan 1/2. En bekant dessutom som inte kan skilja på jobb och privatliv. Den bekantskapen är nog över nu...


Efter det fick jag veta att den nya hissen som installerats inte är en varuhiss som den vi hade utan en personhiss som tar max 500kg. Passar ju inte så bra när vi kör ca ett ton varor i den varje dag. Idioter! Det går ju inte att byta hiss nu såklart så vad vi måste göra är att "lösa problemet".

Vad skönt att måndagen beter sig som en måndag ska, jag menar hur hade det sett ut annars? I morgon är det tisdag och då förutsätter jag att biljäkeln startar, för då finns det inget att skylla på.

Ska nog lägga mig nu så denna urkdag försvinner.


Planen för dagen var att se måndagen som en språngbräda, ut i en ny vecka med massor av möjligheter. Inte komma trött till jobbet utan kliva in med ett leende och köra järnet genom högen med jobb. Sedan kanske en promenad i solen och en kaffe med darling. Så som jag lärde mig på kick offen. OK, inte ge upp nu, det kommer fler måndagar, alla kan väl inte vara som den idag.
Mitt nya positiva liv fick sig en tuff start. Börjar om i morgon.


Ps. Käre gode gud, om du hör mig nu - DET RÄCKER!





Inga kommentarer: