lördag 28 januari 2012

Varje dag ovan jord är en bra dag...

Var på kick off igår och fick lyssna till en fantastisk föreläsare, Olof Röhlander. Han är en inspirerande föreläsare som fokuserar på mental träning, inspiration och att sätta mål. Vilken upplevelse, eller, vilket uppvaknande, jag skrattade i 90 minuter! Det gjorde vi alla, inte bara jag alltså. Det skulle ha varit konstigt.

När skrattade du 90 minuter i sträck sist?
Han kommer till Scandic Nord 28/2.
Han fyller en med energi och jäkligt bra tankar, det är inte helt fel dessa gråa, trista vinterslaskdagar. Jag går gärna igen om någon vill ha sällskap.

Man kan prenumerera (gratis) på hans Peptalk som kommer varje måndagmorgon kl 7. Precis då man kan behöva det som bäst. Jag har haft det genom jobbet ett tag, aha tänker ni, det verkar ju funka skiiitbra. Nej det är sant, men i mitt fall var det för sent...
Nu läser jag och tar in, förut skummade jag och drog lite på smilbanden och tänkte att ja, ja. Man blir säker en bättre människa av det där men jag tar det sen. Funkar inte.
Lev i nuet!

Det här inlägget skulle egentligen handla om att sannolikheten att påsen som man tinar räkor i, i kylen, är är sönder är enormt hög...
Ja precis, vår kyl är full av slibbigt räktjafs i detta nu.
- Men, jag skriver inte om det eftersom jag är optimist(eftersom jag läst att man som pessimist löper 15% större risk att drabbas av alzheimers som gammal).

En negativ tanke: Det händer alltid mig, varför??? Visst kan man tänka så rätt ofta?! Klart att det regnar just när jag är ledig...

Jag tänkte (troligen) när jag stoppade in påsen att nu är det säker hål i den, så har jag spad över allt...

Jag borde tänkt så här istället:
Så gott det ska bli med räkor, det ser jag fram emot. En riktig myskväll ska vi ha:)

För sannolikheten att det blir som du tänkt dig är väldigt stor.


Positivitetstest

Ha en fantastisk lördag alla vänner!


Inga kommentarer: