måndag 2 januari 2012

Första dagen på jobbet

Det gick bra! Började med ett litet årsbokslut... Känns skönt att vara tillbaka men det är så mycket som ligger och väntar. Jag måste ta det lugnt!

Det var inte med fröjd jag steg ur sängen i morse, det gick hyfsat trögt. Regnet öste ner och gör fortfarande. Bilen ville inte starta och gick inte att låsa heller. Vem vet hur länge den stått upplåst? Typiskt. Så det blev taxi till jobbet idag, lyxigt värre. Sedan kom min hjälte till make och räddade mig genom att tillkalla ännu en superhjälte, Kjelle. Fantastiskt!
Bilen stod parkerad på jobbet när dagen var slut och det var bara att åka hem, trodde jag skulle få gå hem i regnet.
Men, nääää. Den ville inte starta!
Då kom hjälten Make till undsättning igen och knuffade tills skiten ville starta. Det gick bra, tillslut. Vi fick lov att åka sight seeing genom uppsala hur länge som helst för att låta det sura batteriet ladda upp sig igen. Ska bli mycket spänande att se om den startar i morgon bitti. Not.

Mercedes B-klass gör skäl för namnet...

Snart är det födelsedag och då bjuds det på fika lördagen 21/1 och party på kvällen. Kan det vara något? Var ju snart en hel månad sedan vi hade partaj sist, det börjar bli dags:)

Välkomna!



Inga kommentarer: