söndag 26 februari 2012

Äntligen helg efter en lång vecka


I måndags lunchade jag med Erika på Yukikos i saluhallen och försökte mig sedan på lite shopping som inte alls gick bra. Fanns ingenting! Chocken över att de slutat med Montazamiväskorna har nästan lagt sig. Det var trots shoppingen och tack vare lunchdaten en riktigt bra måndag!

I tisdags födde Camilla sin lilla dotter Corinne. Grattis!

I onsdags var det dags för möte med läkare och FK mfl. Det resulterade i fortsatt sjukskrivning på halvtid.

I torsdags var det dags för Yukikos igen med Erika och Lisa. Erika drar vidare till Västerås så det var sista lunchen med henne trist nog. Vi har så himla mysigt när vi lunchar. Lisa och jag får hålla fanan högt tills du kommer tillbaka. Vi kommer sakna dig! Men, jag tror inte saluhallen kommer sakna oss....;) De borde njuta av varje sekund vi inte är där, för de vet aldrig när tystnaden bryts och kaos inträder.
Tre blondiner köper kaffe. Följ spänningen, skall servitören förstå oss, vem som vill ha vad, klarar han pressen? Förvirringen, vem ville egentligen ha vad? Vem betalar, och för vad? Desperationen, nä det här löser sig inte, vi kommer aldrig få nåt kaffe, vi blir troligen utslängda, och sedan, glädjen, över att allt gick bra, till slut...
I nästa sekund - Men gud vilket fint nagellack! Och allt är glömt. Har du cigg?
HaaaHaaa, jag dör!!

I fredags gjordes ingenting alls (orka det liksom?) mer än pizzabak här hemma. Ella, Klara och Julia var på fyrishov och kom inte hem för än vid sex och försvann lika fort igen. Så vi fick äta på egen hand. Somnade tidigt.

Lördag. Upp en sväng på gränby för att fixa presenten till Viggo som var ett hand-och fotavgjutningskit i gips. Där sprang vi på Agneta och Oscar som skulle fika på fågelsången, det hade ju varit mysigt men eftersom vi strulat runt i fem timmar kändes det som för att hitta ett par svarta byxor till mig så hann vi inte fika med dem. Jag hittade faktiskt en väldigt fin liten blus i byxkaoset, det var kul. Iväg hem, fort, ombyte och sen iväg...


Viggos dop i Alunda kyrka

Alla barnen tittar på, gulligt!


Gammelfarmor och glada Viggo



Ella med kusinbarn och gammelfarbor Henrik...




Mamma o pappa



Nu skiner solen och vi måste ut! Tjing








Inga kommentarer: