onsdag 8 februari 2012

En dag i taget


Ledig fredag tom måndag borde väl göra underverk med vem som helst? Inte med mig, det blev bara värre! Jag hade mycket tid att deppa så att säga... Nej fy vilken skithelg det blev. Ny vecka, nya tag. Ledig idag igen och borde ta mig ut på en stärkande promenad, det hade känts mer lockande om det inte var så kallt och snöade och kanske solen hade kunnat visa upp sig lite också.

Igår var det gruppchefsmöte och det är kul att träffa de andra, vi är ett gäng utbrända krakar i denna båt. Det känns lättare när jag vet att det inte bara är jag som är slut. Det är ju inte bra naturligtvis att vi är många men vi kan prata om problemet öppet och det är skönt. Företagets plan var ju aldrig att vi skulle bli utbrända och de "ser över situationen"... Vissa av oss har fått nya rest.chefer och jag själv har en på gång, det ska bli urskönt när denna är på plats, det ska dessutom bli roligt att kunna få igång arbetet igen med stöd av någon med samma mål. En liiiten gnista har tänts hos fru Lindberg.



Nu snöar det något enormt här. Ska det bli promenad får det bli i scoteroverall. Tar en kaffe och stannar i sängen istället, tuuur att det är så vansinnigt mycket spännande på tv på dagarna... Jag är inte ensam i alla fall, bredvid mig ligger två håriga bollar och snarkar och på kontoret finns en magsjuk krake (maken alltså).

Kram på er!


Inga kommentarer: