fredag 17 februari 2012

Make over


Ledig. För att vila. Hhuum, hur gör man då?
Aha! Jag tar ett bad så klart! Ansiktsmask, hårkur o lite ömhet till stackars fötterna. Perfekt avkoppling, eller hur?

Jag tappar upp ett bad och under tiden sätter jag igång en tvätt sedan diskmaskinen och väl i köket får jag syn på den stora skärbrädan i trä som borde slipats för länge sedan. Den behöver en rengöring! Fram med skrapa, svamp o diskmedel och sätt igång. Fint blev det! Men vad faaaan, jag skulle ju bada!
Det är andra gången jag försöker mig på att multitaska under diagnos och det gååååår inte. Badvatten i hela badrummet, igen. Att jag inte lär mig!

Men nu ligger jag här och undrar hur länge man ska ligga för att det ska bli avslappnande och räknas som egen tid och återhämtning. Nån som vet?

Har läst lite....



Mycket intressant bok för oss som är förtjusta i mat och för de som äter mat. Rekommenderas. Varning för biverkningar. Mat ska lagas från grunden och ätas färsk, så enkelt är det! Kolla här hur fort en enda bakterie förökar sig!




Över till make overn igen:)
Håret får en silverkur med hjälp av Björn Axen. Det är första gången men jag har läst att schampot ska vara guld silver, för blondiner som är gula istället för silvervita. Recention kommer.





Än så länge är håret bara blått men vi får se när jag är klar. Handskar rekommenderas för att slippa missfärgade händer (naglar).

Nä, nu är jag återhämtad. Ansiktet är orörligt av masken och det rinner blålila vatten ner över kroppen, dags att kliva upp och möta dagen. Nästa punkt blir en promenad och sedan ska gulaschgrytan lagas till kvällen och tvättfesten.

Ha en fantastisk fredag alla kära!


Ps. Det är inte avslappnande att ta ett bad 30 cm från en centrifugerande tvättmaskin. Ds





Inga kommentarer: