måndag 13 februari 2012

Hipp, Hipp, Hurraaaa



för Sofia idag! Sofia är min allra äldsta vän, vi träffades under tidigt 70-tal.
Vi har gjort en hel del tillsammans under åren, tex klätt ut oss (det var nog favoritsysselsättningen om vi bortser från att bygga med lego), i mycket ung ålder dissekerade vi mammas blå blend i skogen, några år senare tjuvrökte vi blå blend i skogen, vi köpte folköl på macken i Enköping och smugglade in dem på ungdomsdiskot i salomonryggsäck, vi läste starlet, reste till Canada och massor med annat bus och påhitt. Vi rymde också en del och lurade till oss glass och åt makalöst goda kanelbullar som Sofias mamma bakade. Det var hos Sofia jag för första gången åt varma mackor. Sofia jobbade som fotograf ett tag och hon gav mig den finaste presenten jag någonsin kunde önskat mig, ett foto på Börje Salming. Jag har det fortfarande kvar men det får inte sitta på kylskåpet som det gjorde förr, för han har tydligen inte tagit en enda medalj. Nu är det ju inte därför han borde finnas i mitt hem utan av helt andra orsaker. Det finns bara en Börje Salming ;)

Dessa bilder har jag fått av Sofia och visat förut men jag tycker de är så härliga att de kan visas igen



Nu kan man väl säga att vi är stora och har helt andra intressen, salomonryggan är utbytt mot en Prada eller Louis Vuitton, folkölen är bytt mot ett glas rött eller två och Starlet är utbytt mot varsin äkta make. Sofia och Marcels bröllop fick jag äran att styra upp och det var riktigt kul. Ankbröst med apelsinsås om jag inte minns fel. Sofia fick i sin tur äran att fota mitt och Henriks bröllop.



Jag hoppas att vi får minst 39 år till tillsammans. Ha en jättefin födelsedag min vän!







Inga kommentarer: