måndag 20 februari 2012

Bloggtorka


Aaahhhh, jag har skrivkramp (som det heter i författarkretsar)! Vill men får inte fram något av intresse.
Jag börjar väl där jag slutade sist så kanske det löser sig. Häng med!

Fredag: Då kom ju Lisa på besök. Med tre fulla sopsäckar, täcken, kuddar och jackor. Så det första vi gjorde var att slänga in en runda i maskinen. Neeeeej, inte var det så! Det första vi gjorde var att ta oss ett glas vin så klart. Hon han ju knappt få av sig skorna innan hon tjöt - Ge mig viiin! Stackaren hade släpat säckarna ett helt kvarter för hon hittade ingen parkeringsplats i närheten. Jag gav henne vinet (som jag hällt upp för länge sedan) så gick vi ut på balkongen för att... titta på utsikten.
Jag passade på att visa henne de tre parkeringsplatserna som fanns lediga på gatan nedanför.... Hi, hi.
Sedan åkte vi mest hiss som jag minns det, upp och ner, med och utan vin. Oftast med.
Vi kollade så klart på på spåret-finalen och fick storslam, 26 poäng! Men det räckte inte till vinst denna gång. Jag och maken brukar vara med och tävla. Vi åker då i rökkupén. Denna vecka var han sjuk så Lisa fick hoppa in och det visade sig vara ett bra drag, vi var makalöst (!) duktiga. Nåväl, vi hade en otroligt mysig kväll och förenade nytta med nöje i allra högsta grad. Det största nöjet var nog att kolla på utsikten från balkongen för där stod vi mest hela tiden, och tjattrade, och drack vin.... Skitmysigt var det!

Lördag: Minns inte. Sov. Lite död. Hittade en tom vindunk i köket när jag kravlade mig ut för att söka föda. På kvällen fixade underbara mannen pizza. I love him.

Söndag: Tillbaka i livet igen. Vi svängde ut till stugan och fick skotta snö för allt vad tyget höll. Snacka om att det var tungt när det var plusgrader. Vi vart helt slut så det blev en snabbvisit där ute. Men vi mysfikade med varm choklad och prickigkorvmackor. Snart kommer våren och då ska vi bosätta oss där så fort det bara går. Gu´ vad vi längtar och fasen vad vintern är lång. Kom igen nu solen, kom fram! Hemma igen så tror jag vi däckade båda två. Jag tog en tupplur på fyra timmar... Lisasviterna gjorde sig nog lite påminda. Jag är ingen partypingla längre, inte H heller som däckar i sympati. Men senare kom vi igen och gjorde världens smarrigaste köttfärssås. Hos oss får man äta spaghetti och köttfärssås i sängen, men det rekommenderas inte. Bara vid krissituationer. Detta skall inte barn läsa, det är bara för vuxna som kan hantera vita sängkläder och tomatbaserade rätter, eller riktigt, riktigt trötta personer som är stora nog att göra som de vill. Tvätta gör vi ju mer än gärna. Tydligen. Liiiisa, dags igen!

Måndag: Ledig, tack och lov! Duschade, fixade naglarna, lullade runt lite och åt sedemera en finfin lunch med Erika på Yukikos i saluhallen. Åh så gott! Och Takashi måste vara världens trevligaste sushirestaurangägare, för han gav oss en fin rabatt. Tack så mycket!
Nåväl, skit i det. Det var jättekul att träffa Erika, kom på långt senare att vi inte setts sedan bröllopet. Inte vad jag minns i alla fall. Så vi hade en hel del att skvallra om med det tänker jag inte skriva om här.
Synd att hon bara hade en timmes lunch, det gick alldeles för fort. Men, vi ska ses igen redan på fredag då vi ska fira att hennes praktik på Uppsala tourism är klar. Tänk om vi kunde få bord på Hambergs! We will see. Tack för en fin lunchdate snygging!

Sen strosade jag runt på stan i solskenet och hade spenderbyxan på, men inte en enda butik var redo för mig.
Big misstake, huge!
Jag kan berätta att Janermars inte längre säljer Montazamiväskorna och kommer inte ta in dem igen heller pga det höga priset.
De hade reat ut de som fanns kvar. Vaaaaaaaaa?!!!!? Reat ut dem!!!!! Vad inni hela jä-a h-ve-e skiiiit! Jag tror jag dööör.
DET borde jag inte fått reda på, det hämmar mitt tillfrisknande något kopiöst.
Så, jag fick gå hem igen med lika mycket pengar (eller lite) som jag hade när jag började. Jag ska lägga dem på hög istället...
Kanske kan använda dem till att promota Försäkringskassan, jag har hört att de inte är så populära these days....

Appropå Montazami så ska hon hålla föredrag (om inredning) på UKK, någon som vill följa med? Jag har inte datum och tid ännu men har mailat för biljetter. 100kr pp. Jag ska gå bara för att i ett obevakat ögonblick stjäla hennes väska ;) Som om hennes inredningsstil skulle vara intressant här i minimalistiska norden. Men hon är mysig, skön och exposed.
Hör av er om intresse finns, jag meddelar så fort jag fått datumet klart.

Nu ska jag göra varma mackor på köttfärssåsen från igår och vem vet, jag kanske äter dem i sängen för att jäklas.

Kram på er!









Inga kommentarer: