torsdag 16 februari 2012

God morgon!


Idag skiner solen och allt känns lättare. Kanske beror det på att jag sovit klart för hela veckan redan.
Jag har fått mig min latte och ska snart bege mig till gränby för lite shopping innan jobbet. I kväll kommer Lisa med sin smutsiga byk. Vi ska försöka göra något åt den så jag ska ladda med mat och vin. I morgon är tvättstugan bokad hela kvällen och där ska vi sitta med våran byk och vårat vin medan maskinerna gör jobbet. Det är duntvätt på schemat, alla täcken, kuddar och jackor ska få sig en omgång.


Jag känner så klart själv när jag skriver detta att jag har blivit mycket, mycket gammal. Mina vänner kommer på tvättkväll! Vad blir nästa steg, syjunta eller bussresa till skultuna? Nåväl, vi kommer troligen vara skitsnygga, röka som tonåringar och dricka lite för mycket vin för att kompensera åldersnojan och det faktum att vi festar loss i en tvättstuga. Men det betyder inte att jag har problem med det för jag är hundra gånger hellre i min tvättstuga med en vän, än på flustret bland allt pack. Där kan man prata åldersnoja och smutsig byk. Jag ser mycket fram emot vår fredagskväll!

Ha en fin dag i solen!




Inga kommentarer: