onsdag 15 februari 2012

Hurra, hurra för Galileo idag...


Det är inte bara Galileo Galilei som är född 15 februari, det är även Ludvig XV vilket får mig osökt att tänka på Frankrike och alla käraste Betsy såklart!

Min fina Elisabeth som jag hookade upp med i en städskrubb på arlanda för ca 25 år sedan. Sedan flyttade hon till Paris för att finna sin drömprins. Jag hälsade på ett par gånger och det var resor fyllda med shopping, skratt och maaaat. Är det något vi har gemensamt så är det vårt stora matintresse. Eftersom hon inte verkade ha några planer på att flytta hem så fick vi hålla kontakten via brev. Många, långa och fantastiskt roliga brev blev det under åren. Här är ett utdrag från ett av dem. Haaa, ha!


Elisabeth är den klokaste kvinna jag känner och hennes ordförråd är inte av denna värld. Begåvad och vacker och inte minst oerhört rolig med en vansinnigt sjuk humor. Passar mig perfekt! Elisabeth har stöttat mig genom livets kriser, inte minst den här senaste jag är i, och för att inte tala om den innan. Hon är rak och ärlig och talar om för mig det jag inte vågar tänka själv. Tack vare Bettan fick jag .. ur och flyttade från skogen in till stan till min Henrik. Vem vet hur många fler år jag skrotat runt bland kottar och får annars. Jag älskar dig Betsy och önskar dig en fantastisk födelsedag.



Kraaaaaaaaam på dig min fantastiska vän!







Inga kommentarer: