torsdag 3 november 2011

Besök

Igår kom syster Malin och Ludde på besök, det var så mysigt. Hon hade med sig jättefina blommor. Jag bjöd på smarrig ugnsbakad lax med potatismos men Ludde gillade citronen bäst, konstig unge;) Först åt och sög han på den utan att röra en min. Lite lugnare blev jag när han började göra grimaser, han har smaklökar iaf. Men laxen åt han inte, galen!


Syster hade klänningen med sig som hon ska ha på bröllopet, den var jättefin. Ska inte visa bilder nu för då blir det ingen överaskning;)Vi pratade om tårtan och hur svårt det är att hitta en bra lite modern bagare, alla tårtor är lika, lika, princess hit och grädde dit och runda och bulliga med marzipan. Jag vill inte ha det förståss. Jag vill ha en enkel, rak och snygg tårta med mousse i. Vi får väl se om jag lyckas. Syster skulle hem och provbaka så kanske ;)


Här är lite tips Malin... ;) Ni ser nog vad det är för tema på festen.

Efter maten blev vi så trötta så vi la oss alla tre i sängen och tittade på - Bilar! Malin blundade, jag somnade och Ludde satt som ett ljus i sängen. Han älskar bilar! Vi tog fikat där också som en lite picknick, kaffe och gudomlig wienenerlängd som Malin hade med sig, det var riktigt mysigt.
Sen var det dags för dem att åka hemåt. Tack för idag, kom snart tillbaka!

Idag torsdag har jag ine gått utanför dörren, jag har bara sovit. Från kl 14-21.00, snark, snark. Så nu sitter jag här i sängen med tv´n på och datorn i knät. Undrar just om jag kan sova inatt? Troligen är det inga problem...
I morgon kommer Ella så jag måste städa av lite och handla, har ett paket att hämta ut på gränby så det blir en sväng dit upp. Hoppas jag orkar. Men efter en hel dag inne så längtar jag efter luft så det ska nog gå bra. Känner mig bättre från förkylningen också så kanske, kanske kan jag träna också. Wienerlängden var livsfarlig för klänningen;)

Kram på er!


3 kommentarer:

Cecilia sa...

Design a cake pa Tegnergatan?? Har du kollat där? Min gamla klasskamrat fran Hjälsta....Charlotta Hägglund

Malin sa...

Ja, åhh vilken mysig dag :) Jättemysig! Jag har lite ideér i huvvvet om tårtan, ska nog kunna fixas ;)

Puss!!

A. sa...

Cissi: Ja, jag har kikat på hennes hemsida flera gånger, hon är jätteduktig! Tyvärr verkar det som att hon lagt ner företaget när man läser inläggen. Kan liksom inte komma i kontakt med henne. Tack för tipset!
Har du koll på henne, är hon igång?

Kram