torsdag 17 november 2011

Torsdag 23 dagar kvar...

Hej, hej, hej. Nu var det ett tag sen sist. Vaknade idag och kunde inte öppna munnen, halva ansiktet kändes svullet och värkte som attan.
I går åt vi rådjursfilé och jag bet på ett hagel. Inte så att någon tand sprack eller så, bara jäkligt hårt. Minns att jag besvärades av det under kvällen. Kan det vara så att jag bitit så pass hårt att jag får ont från tinningen ner till underkäken av det? Låter skumt.
Visdomstand? Öroninflammation? Allvarligt, det räcker nu! Har dragit i mig ipren hela dagen för att slippa värken, men det molar. Känns inget i örat tack och lov. Hoppas det är borta i morgon.

Idag träffade jag Jenny på stan för lunch, vi har inte setts på sju år! Sprang på henne på Ikea för några veckor sen och då bestämde att vi definitivt måste ses. Jenny och jag gick på Linnéskolan ihop.
Flera år senare fick jag en snilleblixt när jag stod och skar leverpastej på Odalgården. Jenny och Pelle! de skulle bli ett perfekt par. Pelle är en kille i gänget på P´s tid, vissa minns honom med röd klänning och pumps från mitt 25-års kalas (inte så länge sedan btw)... Så jag kastade mig på telefonen och ringde Pelle. Han blev glad så klart över att jag tänkte på honom men samtidigt skeptisk till vad jag hade hittat på. Men, jag lovade att han inte skulle bli missnöjd. Samtidigt krävde jag ersättning för den tid jag lagt ner på att få honom stadgad så jag bad att få hans porsche som betalning. Det fick jag inte. Men jag skulle få ha den under sommaren om de fick ihop det.
Så den sommaren gled jag och mina vänner runt i stan i en porsche, och Pelle blev kär. Jenny och Pelle har varit ihop i tio år i år och har gift sig och fått två barn. Fantastiskt!
Så Jenny och jag åt lunch och pratade ikapp oss, det fanns en hel del att avhandla. Vi satt i 2,5 timmar och babblade och det var som att vi setts igår. Jättekul!

Sedan fick jag lov att rusa för vi skulle till bagaren och provsmaka tårta till bröllopet. Jag är inte nöjd alls. Så, vi ska komma tillbaka igen när de gjort som jag bad dem att göra, annars får vi gå till en annan bagare. Nu har jag ju så starka åsikter både om hur den ska smaka och se ut så de har det inte så lätt. Jag bestämde mig samtidigt för att lägga liiite mindre vikt vid den förbaskade tårtan än vad jag gjort hitills. Den kommer inte göra vårt bröllop perfekt, det kommer vi göra och alla våra vänner.
Jag börjar bli klok. Men den måste ju vara god ändå, även om den ser ut som skit. Eller hur? Princesstårta my ass, inte på vårat bröllop.
Ok, halvklok då, eller halvgalen. Svårt att avgöra just i nuläget ;)

Sitter med en kopp te och en svullen kind och inväntar John B. Han borde komma snart, klockan är ju halv nio!
Tror att om jag inte har några känningar i morgon så står träning och däckbyte på agendan. Sedan fredagsmys med min älskling och Ellabella.




Vi ses snart, 23 dagar kvar tills kyrkklockorna slår :)

Inga kommentarer: