söndag 21 juli 2013

Opererad hand

Otroligt nog blev det operation i fredags. Jag måste säga att jag är imponerad av de som jobbar på ackis nu under sommaren, de får verkligen kämpa. Vi bevittnade en slags omgruppering av personal och jag blev så orolig att jag skulle få åka hem igen pga personalbrist men de gör verkligen allt för att hålla sjukhuset flytande. Just den här kvinnan skulle flyttas till gyn men då sa hon ifrån, hade aldrig jobbat på gyn! Jag vet inte hur det löste sig men jag vet att jag opererades av en handkirurg och inte en gynekolog eller undersköterska från öron, näsa, hals. Jag är oerhört tacksam!


Sedan dess har jag sovit två hela nätter utan nån som helst smärta och jag är så glad att det blev av. 

Nu återstår bara viss uppövning av vänsterhanden för att klara av det viktigaste. Igår fick H fixa min frisyr och det gjorde han riktigt bra, mascaran fixade jag själv med lite extra tillägg här och där... 
På inköpslistan står eltandborste och färdigskivad ost;)


Det känns bra i handen och gör inte särskilt ont så förhoppningsvis kommer den vara funktionsduglig igen inom kort. 2/8 ska klumpen och stygnen bort och byts mot ett mindre bandage och skena, det ser vi fram emot! 

Vi som hoppats på att Ärtan skulle komma tidigt, helst nu, men det har så klart ändrats och jag hoppas verkligen att jag har en fungerande hand/arm innan den tittar ut.


Inga kommentarer: