onsdag 24 juli 2013

Ska man göra så?

Idag var det så förb... varmt så jag kunde inte ens sitta i skuggan på terassen men när jag strosade i trädgården såg jag bakom träden hur grannen kommer ut i morgonrock - från sin bastu!!!!!

De bastar mitt på dagen när det är 28 grader varmt i skuggan i grytan där vi bor. Det måste väl ändå vara höjden av dumhet? Eller är det höjden av finskhet?  Nån måste förklara för mig för jag får inte till det. Ok på morgonkvisten eller på kvällen när det blir lite kyligt men vad fasen, mitt på dagen när solen står som högst!? Jag säger galenskap.

Vi har en fantastisk, supervarm sommar och då går de in och eldar upp en 60 grader till. Jag fattar ingenting! Medan jag letar efter ett kylskåp jag kan få plats i finns det de som fryser. Bara 50 meter bort. Alla lika alla olika....

Inga kommentarer: