torsdag 13 januari 2011

Dag 13

Detta inlägg skrevs av en sur och trött bloggare som börjar ge upp hoppet om att bli frisk.



(Lånad från härliga Isabelle Söders blogg)



Konstaterade att i morgon har jag legat i 14 dagar. Det måste vara rekord. Minns inte ens att jag låg lika länge 1999 när jag hade lunginflamation.
Det enda som gäller nu är att orka åka till Ludde på lördag. Orkar jag inte det kan jag lika gärna ligga en vecka till eller varför inte fram till sommaren?! Jag kan blogga och se på dåliga tv-program ett tag till. Äter jag dessutom samma medicin så har jag nog gått ner en sådär 20 kilo. Så när jag blir frisk är jag redo för bikini och semester. Låter ju toppen. Så tänker en positiv människa...

Har dock hämtat ut den nya medicinen idag, Dalacin 150mg. Det står precis samma sak om de tabletterna som om Kåvepenin, nässelutslag, illamående, kräkningar och diarré. Men hurra då. Håller tummarna att jag inte är en av hundra denna gång också. Dessutom har jag nu spenderat ett antal hundra på medicin jag inte kan använda. Ska kanske lägga ut dem på blocket som laxermedel till någon ätstörd, det kan man tjäna multum på...

Här är det roligaste som hänt idag.




Inga kommentarer: