söndag 9 januari 2011

Middag

Trogna Kurt håller mig sällskap i sängen. Det är tur att vi är lagda åt samma håll i den här familjen, (sänglovers) för sällskap har jag inte lidit brist på dessa dagar. Puss på er.




Det blir många inlägg just nu men det är för att jag har så obotligt tråkigt här hemma. Min influensa verkar ha gett med sig och lämnat plats för en öroninflammation. Strålande! Doktorn i morgon, det lovar jag.

Så, nu ska jag berätta om den smarriga middagen som puttrar på spisen. Det blir en mustig och lite het gryta på lamm. Brynt lammrostbiff, chalottenlök, vitlök, paprika, chilipulver, harissa, lite curry, krossad tomat, lite rött vin. Puttra, puttra, säker 1 timme tror H. Mot slutet häller vi i hel bulgur som kokar med och tar smak, rivet skal och saften av en citron. Idag drar jag i matvete och couscous också, bara för att det finns. Smaskens! Yummie!



Eller som Maria M skulle sagt, Muuums.


1 kommentar:

Malin sa...

Men syrran! Krya på dig nu, och gå till doktorn imorgon om det inte ger med sig...
// Puss!