fredag 7 januari 2011

Dag 7

Nej, det blev ingen middag igår. Blir ingen ikväll heller. Nu är jag så trött på att vara sjuk så jag gråter. Halsen har minskat från enorm till svullen, det är bra. Nu kan jag svälja utan problem. Tungan är fortfarande svullen och jag har feber. Jag förstår att ni gärna skulle vilja ha en bild på vraket men där går gränsen. Ni får fantisera.
Nu har jag duschat och sminkat mig lite, har tid för att fixa naglarna kl 12, jag måste dit för hon åker till Indien och blir borta flera veckor och så länge kan jag inte vänta. Har försökt ändra tid till på söndag eller så men hon svarar inte i telefon. Men, men, jag kommer i alla fall ut i snöstormen och får lite luft. Det kanske är bra för mig trots allt. Det skadar inte att ha skitsnygga naglar när man är sjuk. Sjuk med stil minsann.

Det är dag sju som sjuk och rökfri. Undrar om dessa två hänger ihop. Skulle jag ha klarat att inte röka om jag var frisk? H har klarat sig bra men han svullar rejält istället. Där har han ju en fördel kan man säga. 15kg extra på den kroppen skulle bara vara bra. En annan får absolut inte ta till svullet som tröst, 15kg mindre skulle sitta fint. Jag ger H mitt överflöd, gratis, ta det. Varsågod älskling.
Vilken utopi.

Nej, nu skall jag ge mig ut och gräva fram bilen, det kommer ta knäcken på mig. Jag orkar inte ens skriva detta utan att svetten lackar och jag måste vila lite. Det som inte dödar, stärker. Och ger snygga naglar......

Tjingleing!


Inga kommentarer: