söndag 9 januari 2011

Halvsjukdag nr. 9

Idag har jag inte ont i halsen, är inte jättetrött i kroppen, svettas inte floder och fryser inte, har inte ont i kroppen men hostar och snorar och har lock för båda öronen. Det måste vara det friksaste jag varit med om under hela året....
Känner att sängen inte längre vill ha mig, jag vill inte ha den heller men det är inte helt slut. Jag skulle säga att vi har ett uppehåll. Jag kommer troligen tillbaka, säkerligen inom kort. Sköna Rutan, hon har varit mitt stöd under dessa dagar. Tack!.

H vill åka ut till stugan och börja planera för lite vårrustning. Det vill jag med!
Jag vet inte om jag orkar bara, vi kanske får planera lite hemifrån istället. Det går det med. Jag har gjort lite ritningar på köket och sovrummen, det kommer bli jättefint. Vi behöver bara lite pengar sen är allt klart....



Så här har jag tänkt köksdelen. Det enda vi inte har är marmorskivan. Men! Det kan mycket väl finnas en sådan i boden därute, där finns ju allt möjligt så det är inte omöjligt. Träplankorna finns garanterat i vedhögen, annars får pappa såga till dem av nån björk eller så.

Nä, nu ska vi städa bort julen (klä av granen). I morgon är jag frisk!

Tjingeling


1 kommentar:

Malin sa...

Krya på dig syster :) Du måste va frisk till helgen!!

Puss o kram!!!